POPTÁVKA
Poptávka

21 února, 2023

Představení společnosti NOVOGEAR spol. s r.o.

Lokalita - Moravskoslezký kraj (Frýdek - Místek)

Mezi naše významné zákazníky patří společnost NOVOGEAR spol. s r.o., která využívá našich služeb již druhým rokem. Během této doby společnost zrealizovala několik významných projektů, jež napomohly a stále napomáhají k rozvoji potenciálu a konkurenceschopnosti firmy. Jednatelem společnosti je pan Marián Jauernik, který v následujícím interview představí společnost a podělí se o své zkušenosti a postřehy s podnikáním.

Novogear  spol. s r.o.  -  www.novogear.cz

Jak byste představil Vaši společnost?

Firma Novogear je dceřinou společností švýcarského koncernu Humbel se závody ve Švýcarsku, České republice, Rumunsku a Thaisku. Zabýváme se vývojem a výrobou ozubených kol a převodovek pro významné mezinárodní zákazníky v různých průmyslových odvětvích. Novogear oslavil v loňském roce 20ti leté jubileum a může být pyšný na to, že si za dobu své existence vybudoval spoustu vlastních spokojených zákazníků.

Jak by se dala charakterizovat hlavní produkce Vaší společnosti? Jaké služby a výrobky nabízíte Vašim zákazníkům?

 Vyrábíme konstrukčně obtížná ozubená a kola a převodovky do různých průmyslových aplikací či veřejné dopravy. Našim zákazníkům nabízíme „služby od konstrukce a vývoje jednotlivých dílů, jejich výrobu až po montáž kompletní převodovky“.

Jaká jste získali ocenění za svoji práci / výrobky?

Našim hlavním oceněním jsou naši stálí zákazníci a noví zákazníci, kteří neustále přibývají.

Jaké používáte strojní vybavení?

Pro výrobu používáme vždy moderní technologie a velmi nám záleží na bezvadném stavu našich strojů a zařízení.

Kdo jsou Vaši zákazníci, na jaké trhy se orientujete, na jaké trhy chcete případně expandovat?

Našimi zákazníky jsou převážně firmy, zabývající se výrobou a montáží aplikací, ve kterých jsou použitá ozubená kola hřídele a vše co má „zuby“. Dodáváme především na evropský trh, ale máme zákazníky v Asii či Americe. Naše společnost působí v segmentech leteckého a námořního průmyslu, automotive, výroby tiskařských strojů a další. Naše ozubená kola jsou součástí v těchto převodovkách dopravních prostředcích.

Kolik zaměstnáváte lidí?

V současnosti zaměstnáváme okolo 150 zaměstnanců.

Jaké vnímáte silné a slabé stránky ve společnosti, na čem chcete zapracovat a co Vám naopak dobře funguje? Jakým směrem se do budoucna chcete ubírat?

Jako silnou stránku vidím naše spolehlivé a loajální pracovníky. Naše další kroky povedou k rozvoji našich personálních kapacit v technologické oblasti.

Jako slabinu vidím systém vzdělávání v oblasti strojírenského průmyslu obecně v České republice. Našimi dalšími kroky bude intenzivnější spolupráce a podpora středních škol, které vyučují obory „obráběč kovu“ a podobné.  

Plánujete do budoucna nějaké významné investice v oblasti výroby, IT / ICT, obchodu nebo marketingu, vzdělávání zaměstnanců? Pokud ano, v jakém časovém horizontu, do jaké oblasti a v jaké výši?

Momentálně není v plánu žádná významnější investice.

Používáte nějaké obchodní nebo marketingové softwarové nástroje? Jak řešíte marketing a obchod společnosti?

Nikoli, žádný software v oblasti marketingu nepoužíváme. Aktivně oslovujeme zákazníky za pomocí vlastního obchodního oddělení.

Jaký potenciál spatřujete v oblasti, ve které Vaše společnost působí? Případně vyskytují se i nějaká ohrožení?

Naši strategií je výroba technicky složitých ozubených kol, které neumí vyrobit naše konkurence…

Co se Vám v uplynulém roce nejvíce podařilo, a s čím se chcete pochlubit?

Jsme na trhu již 20 let (letos jsme oslavili 20 let existence) a udržujeme si konkurenčně významnou pozici díky specifické, technicky náročné výrobě, kterou naše společnost realizuje.

S čím jste naopak nejvíce bojovali?

Dá se říci, že největší boj byl s časem. 

Jak si představujete ideální firemní budoucnost?

Ideální budoucností, z našeho pohledu, je dostatek zakázek pro naši společnost, tím i práce a spoustu spokojených zákazníků…

Kdy jste poprvé využili možnosti financování z dotačních fondů EU a z jakého důvodu?

V roce 2013 jsme se rozhodli rozšířit naše kompetence a založit vývojové oddělení. Na založení a rozvoj našeho vývoje jsme využili dotačních fondů EU.

Máte vlastní zkušenosti s celým procesem získávání dotací (příprava podkladů, sepisování žádostí, závěrečná vyúčtování, výběrová řízení apod.)?

Bez pomocí poradenské firmy není reálné se o jakékoliv dotace vůbec pokoušet. Administrativní proces je tak obtížný, že kdo nezkusil, neuvěří…

Jaké dotační programy jste úspěšně realizovali a v přibližně jaké hodnotě?

Realizovali jsme taktéž školení na specifické technologie, které byly v hodnotě cca 500tis. Kč.

Plánujete i do budoucna využívat dotace? Máte již konkrétní plány, v případě že ano, jaké?

V letošním roce jsme si vzali za úkol dokončit projekt vývoje a pak se uvidí 🙂

Proč jste se rozhodli pro naši společnost? Jak jste se o nás dozvěděli?

O společnosti jsme se dozvěděli z internetu. Zaujala mě prvotní prezentace firmy a mladý ambiciózní tým.

Co byste vzkázali návštěvníkům našeho webu nebo dalším firmám z Vaší branže?

V poslední době mám pocit, že si všichni jen stěžují…. To však ničemu nepomáhá, je třeba zatnout zuby a začít makat!

Marián Jauernik

crossmenu