Cílem programu je podpora exportérů na zahraničních trzích v rámci Evropské unie. Díky dotačnímu programu Marketing se mnohým podnikatelům otevírají naprosto nové příležitosti.
Finance jim mohou být poskytnuty v souvislosti s prezentováním zboží, výrobku nebo technologie nazahraniční výstavě nebo veletrhu, případně propagací, která je v této oblasti nezbytná.
Cílem dotačního programu Marketing je podpora domácích výrobků, služeb a technologií na zahraničních trzích. Také tento dotační program je financován z OPPIK.
Náš tip: Zajistíme dotaci z programu Marketing také vám! Garance formální a obsahové správnosti s úspěšností, více než devadesátiprocentní! Podívejte se, jak na to!
Dotace z programu Marketing je poskytována v minimální výši 0,3 milionu Kč. Poskytnuté částky však mohou být až několikanásobně vyšší, přesáhnout však nesmí 50% způsobilých výdajů.
Finanční podpora z programu Marketing může být poskytnuta jak malým, tak středním podnikům. Podmínkou jsou 2 uzavřená po sobě jdoucí zdaňovací období.
V první řadě lze penězi z EU financovat náklady spojené s výstavou/veletrhem v zahraničí (zřízení, pronájem stánku).
Dále můžete čerpat dotace na propagační materiály (brožury, knihy, letáky), spojené s propagací daného výrobku nebo služby.
Z evropských peněz může být financována také samotná doprava exponátů na zahraniční výstavy a veletrhy.
Možností je opravdu spousta, byla by proto škoda je nevyužít!
Žadatel o dotaci musí mít sídlo firmy mimo hlavní město Praha. Výjimku tvoří vývozní činnosti, které jsou spojené s výrobou nebo poskytováním služeb mimo pražský region.
Finanční podpora z programu Marketing může být poskytnuta na maximálně 10 zahraničních výstavnebo veletrhů.
Omezení existuje také u výše podpory. Při první výstavě nebo veletrhu vám může být poskytnuta podpora v maximální výši 50 % způsobilých výdajů, druhá a další účast se bude řídit režimem de minimis. Tento režim je uplatňován také pro výrobu propagačních materiálů a dovoz exponátu na konkrétní výstavu.
Žadatel může podat pouze jednu žádost o dotaci.
Export, exportér – vývoz, vývozce výrobků, technologií a služeb do zahraničí
Malé podniky – firmy od 10 do 49 zaměstnanců
OPPIK – Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost
Pravidlo de minimis – podpora malého rozsahu (poskytnutá částka za poslední 3 roky nesmí přesáhnout 200 000 EUR)
Sídlo firmy, společnosti – adresa zapsaná v obchodním rejstříku, na které podnikatel vykonává řízení firmy. Takové sídlo dále slouží pro styk se státní správou a doručování korespondence
Střední podniky – firmy od 50 do 249 zaměstnanců
Zdaňovací období – období, ve kterém je k finančnímu úřadu podáno daňové přiznání
Způsobilý výdaj – takový výdaj, který je vynaložený v souladu s cílem konkrétního dotačního programu